POLİTİKA 

BOYKOTÇU


Bu yazıyı tam 5 sene evvel yazmışım.

Bakalım, o günden bugüne ne demişim?

* * *

Fransız mallarını boykot edelim” deyince Reis, bir boykot çağrısıdır, bir boykot heyecanıdır başladı sosyal medyada.

Evvela listeler yayınlandı.

Otomobilde şu marka…

Benzinde bu firma…

Kozmetik ve güzellik ürünlerinde şu marka…

Deri çantada şu marka…

Elbisede şu marka…

Süt ve yoğurtta şu marka…

Tavada şu, tencerede bu marka…

Spor giyimde şu, sigortada bu marka…

Listeyi inceledim.

Araba alacak durumum yok, bir çizgi çektim ona.

Araba olmadığına göre benzin almaya da gerek yok, bir çizgi de ona.

Kozmetik ve güzellik ürününe zaten gücüm yetmez. Hem bizim kozmetikten anladığımız sabunda Hacı Şakir ve Dalan, kolonyada Eyüp Sabri Tuncer ile Boğaziçi.

Bunlar da Fransız değil zaten, alaturka işi.

Bunlar dışında bildiğimiz, aldığımız tek yabancı markalı kozmetik ürün bebeğin pişik kremi, o da yabancısı 80 lira, yerlisi 50 lira!

Deri çantamız zaten bitpazarından, imitasyon.

Timsahlı tişört de aynı şekilde.

Tavayla tencereyi mahalle esnafından aldıydık, markasını bilmiyorum.

Spor giyim de bitpazarından.

Ne kaldı geriye?

Yoğurt!

Listeyi tekrar gözden geçirdim.

Dedim ki:

Ulan, biz zaten boykottaymışız. Yoğurt dışında bir şey kalmamış ki bize, ne varsa siz almışsınız.

Fakat yine de; fakir de olsak, Fransız markalarını alacak paramız olmasa da, boykota katılmak boynumuzun borcu.

Yoğurt moğurt…

Boykot boykottur kardeşim!

* * *

Bu yazının üzerinden 5 sene geçmiş.

Bu kez boykot çağrısı yapan Reis değil.

Aksine, Reis bu kez boykota karşı çıkıyor.

Bakanı, bakan yardımcısı, savcısı, polis müdürü, ticaret odası başkanı, yancı medyası, yandaş medyası da boykot yapmak kötüdür diyor.

Çarşıda pazarda bir telaş, odalarda bir Ankara’ya şirin görünme çabaları.

Bizim açımızdan değişen bir şey yok.

Bize sadece yoğurt kalmış yine!

Hani demem o ki AKP’ci esnaf kardeşim…

AKP’ci ticaret odası başkanı, AKP’ci bürokrat abim…

Merak etmeyin, millet zaten daimi boykot durumunda.

Para yok ki neyi neyle alsın!

En fazla yapacağımız nedir, yoğurt almayız, bitti gitti, o kadar!

Ha, az çok durumu olan da sizin yandaşlığınıza kızmış, “Ulan,” demiş, “alışverişi ben yapıyorum, parayı ben harcıyorum, sen dönüp bana sövüyorsun” demiş, bir günlük boykot kararı almış.

Ona da azıcık hoşgörülü ol.

Hemen köpürme!

Celallenme.

Anlamaya çalış.

Hele bir sor, bu insanlar niye böyle bir karar alıyor diye.

Öyle ya, dükkânına gelen insanın siyasi görüşünü bilmeden, hassasiyetini bilmeden yapıyorsun siyasetini, propagandanı.

İnsanlar da kendini göstermek istiyor.

Göstermesin mi?

Hem bir günden bir şey olmaz, korkma, bir gün satış olmadı diye ölmezsin…

Bugün almaz, yarın alır.

Mühim olan şu:

Sen, milletin bu mesajından ders alacak mısın?

Paylaş:

Benzer yazılar

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
betpark
hititbet
betpark
betpark
betpark
betpark
supertotobet
Supertotobet
Bettilt
Supertotobet
Vdcasino
Supertotobet
pokerklas
pokerklas
supertotobet
supertotobet
vaycasino
Mavibet
betorder
vaycasino
hititbet
supertotobet
vdcasino
pokerklas
bettilt
betplay
supertotobet
betgaranti
hititbet
Hititbet
hititbet
betorder
betorder
betorder
hititbet
hitbet
betnano
betmatik
betnano
betkom
betnano
betnano
betpark
betpark
kolaybet
betkom giriş
betpark
hititbet
hititbet
betpark
hititbet
hititbet
kralbet
kralbet
betorder
betine
xslot
betmatik
timebet
roketbet
timebet
timebet